fredag 7 januari 2011

Gummistövlar

Då jag kollade bloggens statistik upptäckte jag att man kan se vad folk googlat på för att hitta till bloggen. Mest träffar hade vi på ordet "enlundavägen". Inte helt otippat kanske? Näst flest träffar hade vi på ordet "gummistövlar" Ha ha :) Så eftersom att ni besökare uppenbarligen är nästan lika intresserade av mina gummistövlar som av vårt husbygge så tänkte jag recensera mina!
(Bild från google)
Modemedveten som jag är så äger jag ett par svarta Hunterstövlar. Praktiskt för mig som tillbringar mycket tid i stallet. Även perfekt att ha på sig till vardags då det tenderar att regna eller vara blött ute typ jämt. Jag tycker att dom är kanon! Sköna, vattentäta och snygga. Enda problemet är att mina blivit grå på ytan. Typ som att man doppat dem i mjöl. Inte så snyggt! Tydligen kan det bero på att man haft dom i solen...
Det finns i alla fall en sorts spray man kan köpa, som jag brukar låna när jag är hos mamma och pappa, som heter "Hunter boot buffer" som gör att dom blir fina och blanka på ytan igen. Annars har jag läst att man kan smörja in dem med olivolja för att få bort det vitaktiga.
Jag är  hur som helst nöjd med mina! Dom får 5 spadar av 5 möjliga.

3 kommentarer:

  1. Hej på er. Vad kul att hitta en byggblogg från samma område! Vi bygger nere på ängen och är snart klara med grunden.

    Här är våran: enlunda.blogspot.com.

    Lycka till!

    /MAgnus o Anna

    SvaraRadera
  2. Detta är ju stövlarna jag trodde var ridstövlar! Jag har ju noll koll!

    SvaraRadera