torsdag 23 juni 2011

Tapeter!

Sitter och kollar på tapeter. Vi kommer att måla alla väggar vita men i vårt sovrum och i hallen kommer vi ha en fondtapet. I köket har vi tänkt att köra på tapet bakom glasskiva istället för kakel. Vi tänker välja samma tapet till fondväggen i hallen som till köket eftersom det är så öppet mellan rummen.
I sovrummet är vi inne på att ha någon svagt grön/turkos ton. Alltså mer åt mintgrön än gräsgrön.
I köket och hallen vill vi ha en grå/vit/svart tapet som passar med vår mörkgrå bänkskiva och mörkgrå klinkergolv.
Jättesvårt med tapeter tycker jag. I sovrummet känns det lättare för där är man inte lika mycket som i köket. Vill verkligen till att man inte tröttnar på det man valt efter ett par veckor :)

Här är lite tapeter som jag hittat hos www.engelskatapetmagasinet.se

 Det här är min favorit hittills. Tänker mig denna i sovrummet.
 Den här gillar jag också som sovrumstapet!
 Denna tapet med liljekonvaljer tycker jag är riktigt fin. Färgmässigt skulle den bli fin i köket och hallen men är lite tveksam till mönstret. Tröttnar man?
 Jättefin i svagt grönt och skimrande mönster. Kan tänka mig att denna skulle passa fint till ekgolvet. 
Fin till sovrummet.

Vad tycker ni? Har ni några tips?

2 kommentarer: